پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم
سرخط خبرها

طرز تهیه قیمه نذری + لیست مواد لازم

  • کد خبر: ۱۷۵۹۷۸
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
طرز تهیه قیمه نذری + لیست مواد لازم
قیمه نذری جزء غذا‌های محبوب ما ایرانیان در ماه محرم و صفر است. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم قیمه‌ی نذری با طعمی بی نظیر تهیه کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، خورشت قیمه نذری با هر خورشت قیمه‌ی دیگری فرق دارد بالاخره باید قبول کرد که عطر و طعم قیمه نذری چیز دیگری  است. طعم خورشت قیمه نذری ما را یاد محرم می‌اندازد. عطر دارچینی که از قیمه نذری بلند می‌شود و طعم فوق العاده سیب زمینی سرخ کرده… واقعاً بی نظیر است.

مواد لازم قیمه نذری برای ۱۰۰ نفر

گوشت خورشتی: ۸ کیلوگرم

پیاز:۸ کیلوگرم

لپه: ۳/۵ کیلوگرم

زردچوبه و فلفل:به مقدار لازم

رب:۱ کیلو و ۳۰۰ گرم

لیمو عمانی: ۶۰۰ گرم

سیب زمینی: ۸ کیلوگرم

زعفران دم کرده: ۲ تا ۵ مثقال

نمک: به میزان لازم

پودر دارچین: ۵ قاشق غذاخوری

پودر هل: ۴ قاشق غذاخوری

گلاب: ۱ لیوان

طرز تهیه قیمه نذری

مرحله اول:

لپه باید از چند ساعت قبل خیس بخورد. ترجیحاً آن را از شب قبل بخیسانید؛ و چند بار آب آن را عوض کنید. گوشت گوسفندی را از قبل پاک کنید و به صورت تکه‌های خورشتی کوچک خرد کنید.  

سپس باید تلخی لیمو عمانی‌ها را بگیرید، بدین منظور ابتدا لیمو عمانی‌ها را با کمک یک چنگال سوراخ کنید سپس لیمو عمانی‌های سوراخ شده را در یک ظرف حاوی آب جوش بیندازید تا تلخی آن گرفته شود.

مرحله دوم:

پیاز‌ها رابشویید و سپس پوست بگیرید وآن‌ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید. اگر شما دوست ندارید که پیاز‌ها به صورت نگینی باشند و در غذا دیده شوند بهتر است که پیاز‌ها را رنده کنید و سپس تفت دهید این کار کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

مرحله سوم:

پیاز‌های نگینی خرد شده را در قابلمه خورشت بریزید و با مقداری روغن تفت دهید تا پیاز‌ها نرم و سبک شود.

مرحله چهارم:

گوشت‌هایی را که از قبل تمیز کرده و به صورت خورشتی خرد کرده اید را به پیاز‌های تفت داده شده اضافه کنید و دوباره شروع به تفت دادن کنید تا رنگ گوشت‌ها کمی تغییر کند.

کمی زردچوبه به مواد گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا رنگ زردچوبه قالب مواد شود.

مرحله ششم:

 لپه‌های آبکش شده را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله هفتم:

حال زمان افزودن رب گوجه فرنگی می‌باشد رب گوجه فرنگی را به مواد خورشت اضافه کنید و تفت دهید تا با تمام مواد ترکیب شود و رنگ رب غالب شود.

مرحله هشتم:

حال فلفل سیاه را نیز به مواد خورش اضافه کرده و تفت دهید تا فلفل به خورد مواد برود.

مرحله نهم:

مقدار مناسبی آب ولرم را به مواد خورشت اضافه کنید و حرارت را بالا ببرید تا آب داخل قابلمه به جوش آید پس از این که آب جوش آمد حرارت گاز را کم کنید و بگذارید تا خورش بپزد.

مرحله دهم:

در ادامه لیمو عمانی‌هایی را که از قبل تلخی آن را گرفته اید را به خورش اضافه کنید. شما میتوانید لیمو‌ها را بخیسانید و به جای اینکار لیمو‌ها را پاک کنید و درون خورش بریزید.

مرحله یازدهم:

زعفران را نیز با یخ دم کرده و به خورش قیمه‌تان اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا زعفران به خورد مواد برود. زعفران عطر و طعم بی نظیری به غذای شما می‌دهد.

مرحله دوازدهم:

در یک ظرف مناسب مقداری آب بریزید سپس هل و دارچین را در آن بریزید و بگذارید تا بجوشد. دارچین و هل عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به خورش قیمه می‌دهد.

مرحله سیزدهم:

گلاب را نیز به خورش اضافه کنید سپس هم بزنید. میزان گلاب بستگی به ذائقه شما دارید اگر عطر و طعم گلاب را دوست نداشته باشید می‌توانید آن را از مواد اولیه حذف کنید.

مرحله چهاردهم:

نمک را متناسب با ذائقه غذایی تان به خورش اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پانزدهم:

هل و دارچین را که از قبل جوشانده اید را به خورشت اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله شانزدهم:

هم اکنون باید به میزان دلخواهتان سیب زمینی را شسته سپس پوست بگیرد؛ و در آخر با مقداری روغن، نمک و زردچوبه سرخ کنید.

نکاتی برای پخت قیمه خوشمزه

رب گوجه فرنگی را باید به اندازه‌ای تفت دهید که طعم و بوی خامی رب گرفته شود و کمی سرخ شود. بیش از حد سرخ کردن رب گوجه فرنگی باعث می‌شود طعم خورش تلخ یا بدمزه شود.

در صورت نبودن دارچین و هل می‌توانید از پودر دارچین و پودر هل استفاده کنید.

در صورتی که خورش قیمه تلخ شده است می‌توانید با اضافه کردن سیب زمینی تلخی آن را تا حد زیادی بگیرید.

هر چه بیشتر در خورش خود زعفران استفاده کنید خورش قیمه شما خوشرنگ‌تر و مجلسی‌تر می‌شود.

استفاده از قابلمه لعابی و مسی برای تهیه خورش بسیار مناسب‌تر است.

تفت دادن لپه همراه با گوشت باعث می‌شود لپه له نشود.

بهتر است از گوشت سردست استفاده کنید.‌

می‌توانید لپه‌ها را بپزید سپس به خورش اضافه کنید، البته باید قبل از ریختن لپه‌ها آن‌ها را آبکش کنید و دوبار بشویید سپس به خورش اضافه کنید.

پیاز داغ فراوان در خوشمزه شدن قیمه اهمیت زیادی دارد پس مقدار آن را کم نکنید.

برای ۱۰۰ نفر حدود ۱۵ کیلو برنج لازم هست.

زمان آماده سازی این قیمه نذری خوشمزه ۶۰ دقیقه و زمان پخت آن سه ساعت و نیم می‌باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->